Tuesday, April 16, 2013

Faux Stitch Tilda







Vandaag uit de slaapdienst gekomen en dat betekent dan dat ik voor het einde van de ochtend sowieso thuis ben. Dus ik had het vooruitzicht lekker tijd te kunnen stoppen in een nieuwe kaart. Omdat ik de komende tijd heel veel voor Design Teams bezig ben, zal ik waarschijnlijk de momenten dat ik even een kaartje voor mijzelf kan maken wel gaan missen. Maar ja dat doe ik zelf en ik vind het allemaal veel te leuk :D!

Last night I needed to sleep at my work (I still don't know what a shift like that is called in English.... Literally  in dutch it is a sleepshift?) Anyhow, I finish my work at 10.30am in the morning with a shift like that so I've been looking forward to finish a new card. Because I started in so much Design Teams I'll be doing a lot for them (and that's okay :D) but I'll probably gonna miss time sometimes to craft just for myself. So as long as I have time I'll enjoy it!




Ik heb dit keer gekozen voor een schudkaart, met Sweetie Tilda (Sweet Rainbow collection 2011). Ik wilde een nieuwe manier van kleuren uitproberen, gewoon een wat andere stijl en ben vooral heel blij met hoe Tilda haar haren geworden zijn. Verder vond ik dat dromerige van deze Tilda goed passen bij zo'n wat klassiek uitziende schudkaart, toch?

I made a Shaker Card with Sweetie Tilda (Sweet rainbow collection 2011). I wanted to try a different style of coloring and I'm extra happy with how the hair looks, it ended up to be really pretty :D!
I thought this dreamy Tilda fitted the classic theme of the rest of the card, perfectly!


Ik wil graag met de volgende challenges mee doen / I'd like to enter the following challenges:
Tip Top Tuesday - Say it isn't Sew! (No machine sewing) (28 april)
Cards & Scrap Challenge blog  - Vlinders  / Butterflies (22 april)
Live & Love Crafts - Bingo (Lace / Vintage / Pearls) (30 april)
Totally Tilda - Bingo (Faux Stitching /  Glitter Sparkle / Ribbon) (20 april)



















Ik ben normaal wel gecharmeerd van een gestikt randje, maar dat is zo enorm tijdrovend zonder naaimachine, dat ik het vaak maar laat. Nooit bij stilgestaan dat ik ook gewoon een net echt, maar harstikke nep stiksel kan maken.....gaatjes prikken en met een gelpen verbinden....super idee en nooit aan gedacht :p!

I really like a stitch border on my card, but that costs so much time when you don't have a machine. But never tuoght about faking the border..... genus plan and done so easy with a piercer and a white pen :D!


 Used Materials
Cardstock - Bassil Basics Paper
Image - Sweet Tilda (Sweet Rainbow collection 2011) 
Color medium - Distress Markers
Papers  - Maja Design Fika? - Chaite / Glitter paper (Brand unknown)
Dies - Spellbinders Scallop Circles - Noor! Vintage Flourishes 6003/0027
Punches - Nellie Snellen butterfly punch
Embellishments - Mulberry Paper Flowers /HotFixx rhines / Pearls / Ribbon / Lace / Creative Charms, Vintage Brad
Other - Liquid Pearls (Platinum Pearl) / Word Sentiment (unknown) / 
Tools - Paperpiercer, white gelpen





















Nou dat was het weer voor vandaag, hopelijk komt nu dan echt de lente en komen de vrolijke kleurtjes op kaaten wat meer tevoorschijn ;-).
Tot snel!

Well that's it. Hopefully it's gonna be spring finally and we'll see some more happy spring colors on cards, I would like that :D!
See you!


21 comments:

  1. I think you did a great job coloring the image, her hair looks fantastic! I also like the detail of the faux stitching, and those butterflies are so decorative. A lovely purple card!

    ReplyDelete
  2. Hoi Cin,
    Je kaartje is prachtig en supermooi ingekleurd..succes met de challenges.
    Liefs van Ans

    ReplyDelete
  3. Hele mooie kaart Cin en super ingekleurd.

    Groetjes,
    Nans

    ReplyDelete
  4. Hoi Cindy,
    Wat is dit weer een beauty. De details zijn ook zo mooi. Ik geniet elke keer weer van je prachtige creaties! Zo mooooi! Liefs, Cindy

    ReplyDelete
  5. Wat is je kaartje supermooi Cindy, ik vind het een beauty zo mooi alles bij elkaar, top weer.
    Liefs van Anita

    ReplyDelete
  6. Het is al weer een beetje bedtijd aan het worden, maar soms voel ik gewoon dat ee nog een kaartje van Cindy komt, ja hoor daar is de kaart en wat voor één.
    De kleuren vind ik prachtig, ik ben gek op paars, je hebt weer prachtig gekleurd, alles is weer toppie, je zegt ik kan voor mezelf geen kaartjes maken, maar we zien wel wat je hebt gemaakt als Designer toch?
    Lieve groetjes Corrie

    ReplyDelete
  7. Hoi
    prachtige kaart is het weer en heel mooi dat kleurtje.
    Groetjes Marcella

    ReplyDelete
  8. Wat een meer dan prachtige kaart!

    Prachtige kleuren en geweldig ingekleurd!
    Leuk dat je meedoet met de challenge op het hobbyhome-hobbyartikelen blog.

    Lieve groetjes Hanneke

    ReplyDelete
  9. Wat een lief kaartje.
    Ik vind het plaatje erg mooi gekleurd.
    En erg leuk dat de kaart een schud kaart is, vindt de kleur ook erg mooi.

    Veel liefs Angelique

    ReplyDelete
  10. Wat een lief schudkaartje, prachtig geheel en ik zie de vlinders!
    Bedankt voor het meedoen bij Cards&Scrap.

    Groetjes,
    Marijke

    ReplyDelete
  11. Your card took my breath away..it's absolutely beautiful!! Love that you colored her with Distress markers and the fact that it's a shaker card is awesome! Absolutely wonderful creation here and all the embellishments are just perfect and WOW what a fabulous job on the faux stitching. I really thought it was done on a machine at first glance. Fantastic job!
    Thank you so much for playing along with us at Top Tip Tuesday!
    Lisa xx

    ReplyDelete
  12. Geweldige kleurcombinatie, mooie shaker en de vlindertjes doen het goed op deze kaart!


    Fijn dat je meedoet op het
    Cards & Scrap Challengeblog!

    Warme groet, Renata

    ReplyDelete
  13. Very pretty. Thanks for sharing with us at Totally Tilda.

    ReplyDelete
  14. What a gorgeous card, love the colour scheme, one of my faves. Thanks for sharing it with us at Totally Tilda this time.
    hugs
    Dawn xx

    ReplyDelete
  15. Prachtige kaart!
    Gezellig dat je meedoet aan Cards & Scraps!
    Groetjes Jolanda.

    ReplyDelete
  16. Gezellig dat je meedoen bij het C&S challengeblog.
    Leuke kaart heb je gemaakt in lila.

    Groetjes Noriko

    ReplyDelete
  17. Prachtige kaart! De kleuren zijn ook echt super!
    Lieve groet anneke

    ReplyDelete
  18. Gorgeous card love the colours and so pretty how you have coloured the image too! Thanks for Playing along with us this time at Top Tip Tuesday Challenge, hugs Samantha :0)

    ReplyDelete
  19. Hi Cin,
    Gorgeous shaker card! You've coloured Tilda in beautifully, and used papers from one f my favourite Maja Design collections! Thanks so much for playing bingo with LLC this month. Hugz, Sandy

    ReplyDelete

How sweet of you to leave me a comment, thank you so much!