Friday, May 10, 2013

Mimosa with Guitar
















Ben ik weer met een nieuw kaartje....Ben weer lekker gaan vervelen met m'n potje Fran-Táge en heb voor de eerste keer een Bildmalarna stempel gebruikt. Ik had bedacht dat sommige van jullie het misschien wel leuk vinden om meer te zien van de veelbesproken Fran-Táge, dus ik heb een kleine foto tutorial gemaakt. Maar eerst even over m'n kaartje ;-)

I'm back with a new card. I have been playing with my Fran-Táge again and for the first time I used a Bildmalarna stamp. I tought some of mabye wanted to see more of the Fran-Táge techniques so I made a little photo tutorial on how I use it. But first things first, so on to my card ;-)


Ik wil graag met de volgende challenges mee doen / I would like to enter the following challenges:



 Used Materials
Cardstock - Bassil Basics Paper
Image - Bildmalarna - Mimosa with Guitar
Color medium - Distress Markers
Papers  - Tim Holtz Papat Stash Vintage Shabby
Dies -   Spellbinders Floral Oval / Memory Box Isabella Butterfly
Punches - /
Embellishments - Mulberry Paper Flowers / (adhesive)Pearls / Ribbon
Other -  Buttons
Tools -  White Gelpen / Stampendous Fran-Táge Embossing Enamel Shabby White / Versamark




Fran-Táge Embossing Enamel 


A little tutorial on how I use this addictive stuff ;-) / Een korte uitleg over hoe ik dit verslavende goedje gebruik ;-)












This is what you need / Dit heb je nodig
- A (stamped) Image / Een (stempel)afdrukje
- Stampendous Fran-Táge Embossing Enamel (Here I use / Ik gebruik hier Shabby White)
- A sponge or whatever / Een stukje spons of iets in die richting
- A spoon / een kleine lepel
- Versamark inkpad
- Waste paper / Klad papier 

You start by inking the spots that you like to cover in Frant-Táge with your Versamark.
Je begint met het inken van de plaatsen waar je Fran-Táge aan wil brengen met Versamark.

Then you cover those spots with enamel, the ammount of enamel that stays is depending on how much Versamark u use
Dan strooi je de enamel op de plekken  waar je dat wil, afhankelijk van de hoeveelheid Versamark blijft er veel of weinig plakken

Then you heat the image. I use a little candle here, but a Heat tool is also okay to use. The main problem why I like to use a cande is that the enamel tends to blow away using a heat tool. To prevent this you can first heat it from underneath, till it starts to melt a bit and then heat on the top of the image.

Dan ga ik het plaatje verwarmen. Ik gebruik hier een waxinelichtje, maar een heattool kan ook wel. De hoofd reden waarom ik soms ook een kaarsje gebruik is het feit dat de enamel soms wat wil weg blazen omdat het niet goed is blijven plakken. Dit voorkom je echter wel door het plaatje eerst vanaf de onderkan te verwarmen tot de enamel begint te smelten. Zo blijft het plakken en kun je het daarna wel gewoon van bovenaf verwarmen. 


So this is the result after heating the enamel. The bigger chunky bits in White and Copper/Gold will melt in a kind of splatter. The glitters will get stuck in the smaller pieces of embossing powder. 

En dit is het resultaat nadat je het hebt verwarmd. De grotere witte en goukleurige stukjes smelten in een soort vlekjes, terwijl de glitters vast komen te zitten in het dunnere embossing poeder. 



And this is of course what the finished card looks like.
En dit is dan natuurlijk hoe de complete kaart eruit is gaan zien :)

Thank you for being interested in my card an my little tutorial and I hope to see you visiting my blog sometime soon. I hope you have a wonderful weekend!

Leuk dat je even naar mijn kaart en  kleine tutorial gekeken hebt en ik hoop je snel weer te  zien hier. Ik wens je een geweldig week!







11 comments:

  1. Hoi Cindy,

    Je bent heerlijk aan het frobelen! Gaaf om nu te zien wat je steeds bedoelde met dat fran tage, ik wist nog niet wat het was. Je kaartje ziet er suuuuper gaaf uit! Ik vond het een schatje enne de vlinders maken het helemaal af ( ben dr dol op) hahaha dus als er 1 op zit vind ik het toch al een mooie kaart haha maar deze is super mooi! Xx Linda

    ReplyDelete
  2. Hoi Cindy,
    Wat een beauty is het weer en wat gaaf gedaan met dit embossingpoeder. Echt een supereffect en een schitterende kaart! Groetjes, Cindy

    ReplyDelete
  3. Hoi Cindy,
    oooh nou weet ik eindelijk hoe dat Frant-age werkt, ziet er leuk uit en je kaartje is weer schattig, lief afdrukje, mooi ingekleurd en de vlinders zien er super uit..Liefs van Ans

    ReplyDelete
  4. Het gaat je allemaal goed af Cindy, mooi is je kaart gemaakt zeg, ik zit een beetje te zwijmelen, zo mooi.
    Lieve groetjes, Corrie

    ReplyDelete
  5. Leuke tutorial en een geweldig mooie kaart.

    Groetjes,
    Nans

    ReplyDelete
  6. wat een prachtige kaart heb je weer gemaakt Cindy! dat gave spul staat ook op mijn lijstje:0) bedankt voor de duidelijke uitleg!
    fijn weekend!
    grtz Jolanda

    ReplyDelete
  7. Beautiful card Cin, so pretty and the image is so sweet.
    Thanks for joining us at Addicted To Stamps
    hugs
    Mandy xx

    ReplyDelete
  8. je kaartje ziet er weer super uit

    ReplyDelete
  9. Wauw Cindy wat is dit weer supermooi, echt een beauty en dank je wel voor de uitleg, toppie weer.
    Liefs van Anita

    ReplyDelete
  10. Wat een beauty Cindy!
    Zie de laatste tijd zoveel Fran-tage voorbij komen en had er nog geen uitleg van gezien! Tof dat je het hier uitlegt!
    Groetjess Jacomijn

    ReplyDelete
  11. Hoi Cindy,
    Super kaartje is dit geworden. Prachtig gekleurd en mooie bloementoefjes. Bedankt voor het meespelen in de Challenge van HobbyVision en veel succes. Groetjes, Caroline

    ReplyDelete

How sweet of you to leave me a comment, thank you so much!