Thursday, August 15, 2013

I Won! and Something extremely delicious!



Hoi allemaal,
Vandaag even wat anders. Maar eerst wil ik jullie laten weten dat ik de laatste week weer een aantal challenges heb gewonnen waar ik natuurlijk super trots op ben!

Hi everyone!
Today something completly different. But first I'd like you to know that I've some challenges the past week and I couldn't be more proud!

Met dit kaartje sta ik de Top 3 bij a Gem of a Challenge

En met dit kaartje sta ik de top 3 van CLP challenge en Addicted to Stamps

Daarnaast heb ik een tijdje terug de zogeheten Accreditatie Test voor Spectrum Noir markers gemaakt en deze gehaald! Dus ik mag me nu officieel 'Spectrum Noir Pen System Accredited Colorist' noemen. 
Vandaar de badge in mijn sidebar ;-).

Besides that I joined the so called Accreditation Program for the Spectrum Noir Markers and I passed the test, so I'm now an official 'Spectrum Noir Pen System Accredited Colorist', as you can see in my sidebar :D!


Zo nu even naar wat ik echt kwijt wilde.
Naast kaartjes maken, probeer ik soms ook wat tijd vrij te maken om in de keuken te staan. Gewoon koken vind ik geen probleem maar echt leuk is het niet. Nee, mij gaat het vooral om toetsjes, taarten, ingewikkelde gerechten die lang nodig hebben om écht lekker te worden etc. 
Nu vertelde mijn knustelmaatje Rosa me vanmorgen dat ze een appeltaart ging maken. Dus dat wakkerde bij mij de behoefte aan om ook eens aan de slag te gaan met iets lekker. 
Een tijdje geleden ben ik een recept tegengekomen op de site van Amanda, voor huisgemaakt ijs, waar je geen machine voor nodig hebt.  Je vind het recept hier.
Dus zogezegd zo gedaan. Ik had toevallig nog een blikje gecondenseerde melk in huis, dus dat kwam goed uit. Verder in de winkel nog wat ingredienten gehaald en ik kon aan de slag.

Voor de basis heb je twee dingen nodig:
1 blikje gecondenseerde melk 
(meestal te vinden bij de koffiemelk ed. of de oosterse producten)
500 ml verse slagroom (bij de AH in één voordeel pakje maar 2 bekertjes kan natuurlijk ook)


On to what I really wanted to tell you ;-). 
Besides crafting I also like tot experiment in the kitchen. Cakes, desserts, complicated stew like dished etc. Well this morning my friend Rosa told me she was gonna bake an apple pie  so I got all into the baking mode and thought about this great recipe I found on the internet for Homemade Icecream without a machine. You can find it here.
I already had a can of condensed milk so I didn't had to get that much more to get started.
The basic ingredients are just two things:
Condensed milk & Whip Cream


Voor de rest kan je geheel zelf bedenken wat je lekker vind in het is. Ik heb zelf een beetje boter in een pannetje gesmolten met een reep van die lekkere witte Crispy chocolade. Dat heb ik samen met een paar verkuimelde Oreo koekjes door de gecondenseerde melk geroerd. Daarna nog een half theelepeltje vanille aroma en klaar is kees. Daar de stijf geklopte slagroom doorheen gevouwen en in twee bakjes verdeeld. 
Ik zit nu nog te wachten tot we het vanavond kunnen eten, maar ik vind het totaal geen ramp dat ik er even ieder half uur in ga roeren.....dan blijft er namelijk wat achter op de lepel LOL.


I added to the milk a Crispy White chocolate bar (I melted it together with a little bit of butter). Then I crushed some Oreo Cookies and added half a teaspoon of vanilla extract. Mixed that all really good and folded in the heavy whipped cream. 
It's now in the freezer and I'm impatiently waiting ;-).
Well I mix it a little every 30 min, otherwise I'm a afraid I get some ice crystals, so there's a always a little bit left on the spoon....how convenient ;-).


Well tonight I can let know who the icecream tasted, but my guess it's gonna be the best I've ever tasted ;-)!! It's already so delicious, so it's probably gonna be extremly good :D! Thank you Amanda ;-)! What taste would you make? I would love to hear from you guys what you would like to make :D!
See you soon!

Nou vanavond kan ik jullie laten weten hoe het smaakte. Maar ik denk dat het het beste ooit gaat zijn, het is nu al zo fantastisch lekker! Vandaar dat ik er nu al over schrijf hier ;-).
Ben benieuwd wie het nog meer gaat maken en wat voor smaken jullie kunnen bedenken!
Dit is voor mijn variatie in ieder geval je boodschappenlijstje (+/- 1 liter ijs):

1 blikje gecondenseerde melk (397gr)
500 ml verse Slagroom
1 reep Crispy Witte Chocolade (200gr)
(chocolade met gepofte rijst korrels)
Oreo Koekjes (+/- 4)
Vanilla Aroma
Roomboter

Tot snel allemaal!



4 comments:

  1. Hmmm dat ziet er lekker uit en van harte proficiat met het winnen van de challenges.
    En natuurlijk ook met de official 'Spectrum Noir Pen System Accredited Colorist', titel waar kun je dit behalen lijkt me leuk en handig om te doen
    Nog een fijne avond
    Liefs Cinderella

    ReplyDelete
  2. Gefeliciteerd met al je prijzen Cindy super, en ik ben benieuwd hoe het ijs vanavond zal smaken, ziet er in ieder geval heerlijk uit.
    Liefs van Anita

    ReplyDelete
  3. Hahah wat leuk dat je zelf ijs aan het maken bent,
    en het ziet er echt heel erg gaaf uit, leuk hoor !
    En super gefeliciteerd met je plekjes in de top 3 ☺

    Liefss Erica ☼

    ReplyDelete
  4. Both cards are very-very beautiful. Well done. Congratulations. You deserve it. Elena F.

    ReplyDelete

How sweet of you to leave me a comment, thank you so much!