Thursday, March 30, 2017

LOTV Shaped Card



Hi there :)! I'm back today with a shaped card I've made today. There was a time I was pretty addicted to these kind of cards. They don't need a lot of stuff to make them look pretty although this time I went crazy with all the embellishments...that wasn't really necessary ;). 

Hoi! Vandaag wil ik een 'shaped' kaartje laten zien wat ik heb gemaakt. Ik was een hele tijd behoorlijk verslaafd aan het maken van dit soort kaarten. Ze hebben niet veel nodig om er mooi uit te zien...hoewel ik dit keer wel redelijk tekeer gegaan ben met allerlei embellishments...was niet persé nodig ;).


I've used a Lilli of the Valley image, colored her with Distress ink and added Nuvo Crystal Drops (Wisteria Purple), Stickles and postal stampes inked with Distress Ink Vintage Photo. I think she's adorable <3. 

Ik heb een plaatje van Lilli of the Valley gekleurd met Distress inkt en Nuvo Crystal Drops (Wisteria Purple) en stickles gebruikt. De randen heb ik geinkt met Vintage Photo Distress inkt en ook de stempelafdrukken heb ik met deze kleur gemaakt. Ik vind zo'n schatje geworden <3.


I wanted to a couple of butterflies and found this cutie somewhere in my stash...really don't know where it comes from but they look very pretty on this card :).

Ik wilde een paar vlinders gebruiken en kwam toen deze mal tegen...geen idee waar hij vandaan komt maar ik vind ze erg goed passen op deze kaart.


The flowers are a combination of all kinds of flowers...fabric flowers,rolled roses and mulberry paper. I think I used a little to much though...but hey it's spring so who cares?! ;-)
And I think I'll probably use this card for my mothers birthday and she loves flowers.

De bloemen zijn van verschillende materialen, rolled rozen, mulberry papier en zijde. Ik heb wel een beetje overdreven denk ik achteraf, maar ach het is lente dus who cares?! ;).
En de kaart gaat waarschijnlijk naar ons mam en die houdt wel heel erg van bloemen dus komt vast goed. 


With this card I'd like to enter the following challenges:





15 comments:

  1. This is just gorgeous. Thanks for joining us at Lil Patch of Crafty Friends! :)

    ReplyDelete
  2. Lovely card very delicate, thanks for entering our Fussy and Fancy Challenge xxxAnnie

    ReplyDelete
  3. Wow, that is a gorgeous card! Thanks for joining us at Die Cuttin' Divas this week.

    Leslie

    ReplyDelete
  4. Hij is prachtig! Er zit een hoop op, maar het is een heel mooi geheel. Groetjes Joanne

    ReplyDelete
  5. Wow, this is stunning!! The colors are so soft and beautiful, and I just love the layers and all of the details. Thank you for joining us at Scrapbook Stamp Society. We would love to see you again!
    ~ Bonnie DT

    ReplyDelete
  6. Awesome card! I love the image! Thanks for joining us at Little Miss Muffet! --Gail

    ReplyDelete
  7. Very pretty and beautifully coloured and embellished. Thanks for joining in at City Crafter.

    ReplyDelete
  8. Your card is so lovely!! Thanks so much for playing along at CCCB!!

    ReplyDelete
  9. Wonderful card!Thanks for joining us at ScrapbookStampSociety Challenge.Good luck and hope to see you again.Gr.Kaija Dt-member

    ReplyDelete
  10. Absolutely gorgeous, my favourite colour combination, beautiful embellishments and your colouring is fantastic. Thanks for joining us at Fussy and Fancy this time
    Andrea x

    ReplyDelete
  11. wat heb je weer een super leuke kaart gemaakt.
    Dank je wel voor je deelname aan scrapbook stamps society.
    Groetjes Geesje

    ReplyDelete
  12. Prachtig design, mooie details en helemaal perfect voor onze challenge. Dank je wel voor het meedoen bij CCCB!

    ReplyDelete
  13. een prachtige kaart heb je weer gemaakt Cindy
    Bedankt voor het meedoen bij ScrapbookStampSociety Challenge.
    Succes en hopelijk tot de volgende keer.

    Groetjes Karin DT coördinator


    ReplyDelete
  14. Gorgeous card!!! I love your coloring. Hugs, Patricia

    ReplyDelete

How sweet of you to leave me a comment, thank you so much!