Monday, March 20, 2017

Tildas Poinsettia

 

Hi, today I'd like to show you my first Magnolia card since ages. It has been forever since I last colored a Tilda image and lately I've been quite addicted to Mo Manning, Cuddly Buddly and LOTV. But I got to say I still think they're insanely cute and I had great fun coloring this Tilda.

Hoi :) Vandaag wil ik mijn eerste, sinds tijden, Magnolia kaartje laten. Hoewel ik de laatste tijd nogal verslaafd ben aan Mo Manning, Cuddly Buddly en LOTV, ben ik gisteren toch maar aan de slag gegaan met deze Tilda. En ik moet zeggen ze blijven echt zooo schattig. 



I decided to make a Christmas themed card so I added a couple of Poinsettias, made with my Silhouette, I particulary like the one on the bottom. It almost fell apart but with lots of glue and some patience it turned out really nice. 

Ik besloot een kerstkaart te maken en met wat kerststerren is de hele kaart compleet. De onderste vind ik vooral erg mooi, ze zijn gemaakt met mijn Silhouette. Hij viel helemaal uit elkaar door de lijm en de iniminie stukjes maar met wat geduld is het uiteindelijk gelukt. Ik vind 'm erg mooi geworden zo en ga deze bloem zeker vaker gebruiken op kerst / winter kaarten :).


The image is colored with distress ink. On the edges I used soms Frantage Shabby Blue embossing enamel. Also the frame behind Tilda is cut using my silhouette. I always use the same postage stamps on the edges so I decided to order some new ones, I need to wait a little but I thinks they're going to be awesome. 

Het plaatje heb ik gekleurd met Distress Inkt en op de randen heb ik wat Frantage Shabby Blue embossing enamel gebruikt. Het frame onder het stempeltje is ook uitgesneden met behulp van mjn silhouette. Ik gebruik veelal dezelfde stempel voor de randen en kwam er laatste één tegen die mooi is voor de afwisseling is denk ik, ook weer een poststempel -achtig dus ben benieuwd.


I think blues and browns are the best colors for Christmas cards together with white and lilac. I realy  like to experiment with new less obvious color combinations especially Christmas cards are fun when trying different colors.

Ik denk dat blauw/bruin een erg mooie kleurencombinatie is voor kerstkaarten samen met wit/lila. I vind het echt heerlijk om een beetje aan te modderen en te experimenteren met nieuwe kleuren. Vooral met kerst vind ik het heerlijk om juist minder voor de hand liggende kleuren te gebruiken. 




I'd like to enter the following challenges:




8 comments:

  1. Wauw! Wat een plaatje van een kaart. Heel mooi! Groetjes Joanne

    ReplyDelete
  2. Supermooi! Wat leuk dat je weer terug bent in blogland. Groetjes Cindy

    ReplyDelete
  3. Wat is ie geweldigggggg....Ik houd van niet-traditionele kleuren en wat heb je dit toppie gemaakt zeg. Heerlijk om te zien....en fijn dat je meedoet aan onze challenge bij LHOSM. Liefs van Plony

    ReplyDelete
  4. What an adorable image! I love the candles and the flowers done in blue and white - so pretty! Thanks so much for joining us at Christmas Card Challenges.

    ReplyDelete
  5. WOW! just stunning. Thanks for sharing it with us this week at Crafty Catz. Naomi x

    ReplyDelete
  6. wooow your coloring her so adorable
    love all the embellishment you added
    and nice sentiment too
    Great adorable card
    Many thanks for joining with us this time at ATSM
    hugs
    Monika (DT at ATSM)

    ReplyDelete
  7. Absolutely beautiful card...love your adorable little girl! Thank you so much for playing along with us at ATSM!

    ReplyDelete

How sweet of you to leave me a comment, thank you so much!