Maja Design Altered Box



In my recent ventures outside card making world and into Mixed Media I discovered that there is A lot more to do then card making.
Which is something I already knew of course but I just recently found out I like other things to ;)
So I wanted to combine these two things into one project and use my beloved Maja Papers to create something shabby, vintage and pastel colored. 
So I came up with this box, which became more of a little shabby treasure chest.

In mijn recente creatieve avonturen buiten kaartmaak wereld en in Mixed Media land kwam ik tot de ontdekking dat er echt nog zoveel meer is om te doen dan alleen kaarten.
Nu wist ik dat op zich ook wel natuurlijk, maar dat ik het ook leuk vond was wel iets nieuws ;)
Nu wilde ik Mixed Media en kaarten combineren en met mijn geliefde Maja papier een shabby, vintage, pastel kleurig project maken. 
Dus ik bedacht dit doosje, wat eigenlijk meer een shabby schatkistje is geworden.


I used a simple wooden box and removed the handle (which sat on top of the box) and added a metal handle at the front.
I used ModPodge to add these gorgeous Maja Papers and added all kinds of Ribbon Girl goodies to create something special (you can find a list of used products below this post).

Ik kocht een simpel doosje bij de Xenos en haalde het handvat los wat aan de bovenkant zat, ik heb er een metalen handvatje voor in de plaats gebruikt en dit juist aan de voorkant vastgemaakt.
Met ModPodge heb ik het doosje met al het prachtige Maja Papier bedekt.
Om het af te maken heb ik allerlei verschillende Ribbon Girl producten gebruikt (onderaan de post vind je de gehele lijst).


I used the Maja Moodboard as inspiration, so I wanted to make something where you can keep the good summer memories, maybe even take it with you on a holiday to collect all the small things like photo's, tickets or receipts to use on a craft project when you get back home.


Ik gebruikte het Maja Moodboard als inspiratie en wilde iets maken waarin je de leuke zomer herinneringen kan bewaren. Misschien zou het zelfs mee op vakantie kunnen om alle leuke spulletjes zoals bonnetjes, foto's of tickets in te bewaren om later te gebruiken bij een knutsel project.


I added butterflies using fine modeling paste and a Dutch Doobadoo stencil to create some texture. I added some Nuvo Embellishment Mouse (Mother of Pearl, Coral Calypso) to give it some color.
I also used two handmade Foamiran flowers and combined them with Mulberry paper flowers.

Om het wat extra's te geven maakte ik vlinders met Fine Modeling Paste en een stencil van Dutch Doobadoo. Hierop gebruikte ik Nuvo Embellishment Mouse (Mother of Pearl, Coral Calypso) om het wat kleur te geven. Ik gebruikte ook twee handgemaakte Foamiran bloemen en combineerde deze met Mulberry Paper bloemen.


I'd like to enter the following challenges
Scr@pcards Challenge Blog Things with Wings
Scrap and Craft inspiration Summer (Butterflies)
I am Roses Anything Goes 
Studio75 Home Decor

Have a great day :) 




6 comments:

  1. Wat heb je het doosje schitterend opgepimpd Cindy
    er is zoveelmooi's erop verwerkt om te bewonderen
    dank je wel voor je mooie inzending op scrap-cards lieve groetjes dt martine

    ReplyDelete
  2. Je hebt weer vlijtig geweest! Erg mooi geworden!

    xx
    Diana

    ReplyDelete
  3. Weer zo schattige creatie Cindy, super de shabby sfeer en alle bloemen ook je foamiran!
    Zo fijn ook om te werken met Maja papier...ook mijn favoriet hoor!
    Dankjewel voor je prachtige inzending naar Scr@p-Cards!
    Groetjes van Gerie en DT

    ReplyDelete
  4. Hoi Cindy
    Dit is een beeldschoon schatkistje in shabby chic stijl en wat zijn je vlindertjes mooi en dan die bloemen......ik kan ernaar blijven kijken:-)
    Bedankt voor je deelname bij het Scr@p-Cards challengeblog.
    Lieve groetjes, Danoesja

    ReplyDelete
  5. Wat een juweeltje van een doosje is het geworden Cindy. Echt een blikvanger om op een opvallend plaatsje weg te zetten. Alles past zo mooi bij elkaar en ook de binnenzijde is smullen voor de ogen. Top-creatie.
    Lieve groetjes Miranda

    ReplyDelete
  6. Cindy your altered box is absolutely delightful! so pretty! well done you :-) Mary x

    ReplyDelete

How sweet of you to leave me a comment, thank you so much!

Template by Cindy Wille - Special thanks to Fanette Design. Powered by Blogger.